Wednesday 27 June 2012

Cinta Miss Ego (Keira) - Chapter 7


Arianna memandu agak laju pada pagi ini. Mana taknya, dia sudah terlewat. Sepatutnya pada waktu begini dia sudah pun sampai di office. Itulah semalam asyik berangan pasal Iqram aje, sampai bangun pun terlajak. Nasib bajunya sudah siap bergosok semalam, kalau tidak mahu huru-hara Arianna pada pagi ini.

            Setibanya di tempat parking, Arianna dengan segera memarkirkan Mini Cooper S-nya di tempat biasa. Hmmm…nasib tak kena ambil tempat ni, kalau tidak terpaksalah dia berjalan agak jauh untuk ke officenya. Sudahlah dia sedikit vogue hari ini, kalau kena menapak jauh mahu lencun bajunya dengan peluh.

            Setelah memasukkan Samsung Galaxy Note-nya ke dalam handbag Mulberry yang sering di gunakan untuk ke poffice, Arianna melangkah keluar dari kereta. Arianna terpaksa melangkah dengan lebih berhati-hati pada hari ini kerana pakaiannya yang sedikit luar biasa.

            Arianna mengenakan strappy heels berwarna merah yang mempunyai ketinggian 4 inci itu. Sudah agak lama juga dia tidak memakai heels tersebut. Hari ini Arianna telah mengenakan skirt separas lutut berwarna merah dan dipadankan dengan kemeja long sleeves berwarna putih. Untuk menambahkan lagi gaya supaya kelihatan vogue, Arianna memakai skaf berwarna merah yang telah diikat dan di atasnya di letakkan ‘corsage’ berwarna merah juga. Entah apa mimpi Arianna sehingga berpakaian yang sedikit luar dari kebiasaannya itu dia pun tidak pasti. Mungkin mengharapkan berjumpa dengan Iqram pada hari ini.

            Arianna menuju ke arah lif yang terdapat di ruang lobby bangunan pejabat berkenaan. Setelah memboloskan dirinya ke dalam lif, tiba-tiba pintu lif itu telah di hadang oleh tangan seseorang. Apabila pintu lif kembali terbuka, Arianna segera menoleh untuk melihat siapakah gerangan yang menghadang tadi. Mulut Arianna hampir-hampir ternganga apabila melihat tuan punya badan yang berada di hadapan matanya. Iqram!!

            “ What are you doing here, Iqram?” Arianna tanpa sempat memberi salam terus saja menyoal Iqram ataupun sebenarnya dia ingin menutup perasaannya yang sedikit terkejut daripada di kesan oleh Iqram.

            “Assalamualaikum, my love Arianna.” Iqram memberi salam kepada Arianna seolah-olah memerlinya juga.

            “Waalaikumussalam.” Arianna menjawab salam dengan perasaan yang sedikit malu. Ish! Tulah tak sempat-sempat nak tanya sampai salam pun lupa nak bagi.

            Arianna masih sempat menilik penampilan Iqram. Iqram memakai kemeja putih lengan panjang yang Arianna rasa sengaja tidak dibutangkan di bahagian atas dan dipadankan dengan seluar slack biru gelap. Kenapalah kau nampak handsome sangat hari ni Iqram? Dan di tangannya Arianna mendapati Iqram memegang helmet full face. Wait…is he riding a bike? Padanlah rambutnya sedikit tidak terurus. Tapi penampilan macam tulah lagi membuatkan Arianna bertambah gila bayang.

            “ I datang sini nak jumpa sumber inspirasi I lah.” Iqram menjawab soalan Arianna tadi.
                       
            “Hah?!” Sumber inspirasi? Siapa? Soalan-soalan itu hanya berlegar-legar di dalam kepala Arianna sahaja. Takkanlah dia nak tanya pulak. Nanti nampak sangat yang dirinya berasa sedikit cemburu walaupun Iqram tidak menyebut siapakah sumber inspirasinya itu.

            “I just need to see you this morning.” Iqram berkata lagi setelah melihat Arianna yang sedikit blur itu.

            “Hah?!”  Ish! Apa kena dengan kau ni Arianna. Aduhai iqram kalaulah hari-hari macam ni mau I ajak you kahwin terus. Erk.

            “Sayang…which floor do you wanna go?” Iqram bertanya sambil tersenyum sinis.

            “Hah?!” Arianna sedikit terkejut dengan pertanyaan Iqram terus menoleh ke arah butang lif yang terdapat di situ. Ya Allah! Aku tak tekan daripada tadi. Aduh! Buat malu aja.  Arianna segera menekan tingkat 25 untuk ke pejabatnya.

            “ Sorry a bit blues today.” Arianna menjawab bagi menutup malu.

            “ Miss me kot, tu yang blues aja.” Iqram tersenyum-senyum.

            “ Aah miss gila kat you.” Arianna menjawab selamba. Wei gila betul aku ni. Arianna berkata dalam hati. Ah! Lantaklah. Asyik dia aja nak kenakan aku, ingat aku pun tak boleh nak kenakan dia jugak ke.

            Iqram tergelak kecil apabila mendengar jawapan Arianna. Alangkah bahagianya jika apa yang diperkatakan Arianna itu betul. Boleh berangan ajalah kau Iqram.

            Pintu lif terbuka setelah sampai ke tingkat 25. Arianna ingin segera keluar daripada lif tersebut kerana sudah tidak tertanggung rasanya akan apa yang dia rasa. Degupan jantungnya memang sudah hilang rentak daripada mula kemunculan Iqram.

            “ Okay bye Iqram.”  Arianna berkata sambil memberikan senyuman yang paling manis dirasakan.

            “ Bye my love.”

            Arianna melangkah keluar daripada lif. Baru beberapa tapak melangkah Arianna mendengar Iqram memanggilnya. Pantas dia menoleh.


            “ Sayang…don’t forget our lunch date today okay.” Iqram berkata sambil mengenyitkan matanya dan pintu lif pun tertutup.

            “ Hah?!” ternganga mulut Arianna apabila mendengar Iqram berkata begitu. Ish! Bila pulak aku buat lunch date dengan dia ni. Alah cakap ajelah yang kau pun suka sebenarnya.

            Arianna melangkah masuk ke pejabatnya dengan hati yang berbunga-bunga. Bak kata Adnan Sempit, dalam hati ada taman. Ini bukan taman aje yang ada, siap ada rama-rama lagi.

            Daniel daripada tadi sudah memerhatikan gelagat Arianna yang sudah tersenyum-senyum seorang diri.  Ini mesti ada kejadian yang menarik, kalau tak takde maknanya Arianna nak tersenyum-senyum. Daniel segera berjalan mendekati Arianna.

            “Ehem!” Daniel berdehem agak kuat sehingga Arianna terkejut. Daniel sudah ketawa apabila melihatkan reaksi Arianna.

            “ Ish! You nikan Daniel. Boleh kena heart attack tau kalau macam ni.” Arianna menampar perlahan lengan Daniel. Sukalah tu buat aku terkejut, gumam Arianna.

            “ Yang you pagi-pagi dah tersenyum-senyum tu kenapa? Something that you must tell me?” Daniel berkata sambil mengangkat kedua-dua keningnya.

            “ Mr. Daniel kan bagus kalau I senyum pagi-pagi. Barulah kerja berjalan dengan aman dan sentosa. And one more thing…what and why should I tell you something?” takkan nak bercerita pulak dengan Daniel pasal Iqram tadi. Walaupun Daniel sangat rapat dengannya tetapi Arianna merasakan yang dia ingin menyimpan sendiri apa-apa yang berlaku antara dia dan Iqram. Arianna, you are so in love with that guy. Aduh!

            “ Okay fine if you won’t tell me. But I’ll make sure I will know it sooner or later.” Daniel berkata sambil tersenyum seolah-olah sudah dapat mengagak apa sebenarnya yang berlaku.

            “ Dah…dah…pergi balik kat tempat duduk you…jangan nak mengular aja.” Arianna berkata sambil menjelirkan lidah kepada Daniel. Kalau si Daniel ni bercakap lebih-lebih takut pulak rahsia terbongkar. Baik dia suruh Daniel pergi dari situ secepatnya.

            “  Ya lah…ya lah…I nak pergi ni. And lunch as usual okay.”

            “ Hah?!” Aduh! Macamana ni. Arianna memang selalunya akan keluar bersama dengan Daniel untuk makan tengahari. Tapi kalau Iqram hanya bergurau dengan dia macamana. Ish! Ini yang susah ni. Kalau dia bertanyakan terus pada Iqram, nanti nampak sangat yang dia pun rasa sangat teruja untuk makan tengahari bersama. Apa yang perlu dia buat sekarang ni?

3 comments: